Қарағанды облысы білім басқармасының Теміртау қаласы білім бөлімінің "№ 2 Балалар музыка мектебі" коммуналдық мемлекеттік қазыналық кәсіпорнының 2023-2024 оқу жылына арналған
ОҚУ ЖОСПАРЫ
"№2 Балалар музыкалық мектебі " КМҚК
2023-2024 оқу жылының оқу жоспарына
түсінік хат
"№2 Балалар музыка мектебі" КМҚК оқу жоспары Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі 2011 жылғы 29 қарашада № 543 бекіткен Балалар музыка мектептерінің, балалар көркемсурет мектептерінің және балалар өнер мектептерінің үлгілік оқу жоспарлары мен бағдарламаларына, Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2019 жылғы 4 ақпандағы № 56 бұйрығына сәйкес әзірленді.
Оқу жоспарлары мен бағдарламалары оқу пәндерінің (пәндерінің) көлемін, оларды зерделеуді айқындайды, білім алушылардың оқу жүктемесінің көлемін қамтиды.
№ 2 БММ КМҚК-да балаларға білім берудің негізгі міндеттері:
1) балалардың білім беру қажеттіліктерін, олардың шығармашылық қабіЖылтерін, ерте бейіндік бағдарын дамытуға жәрдемдеседі;
2) музыкалық өнер негіздерін оқыту;
3) балалардың шығармашылық қабіЖылтерін іске асыру үшін жағдай жасау;
4) өнер саласындағы шығармашылық дарынды оқушыларды анықтау;
5) мектептен кейінгі білім беру ұйымдарында оқуды жалғастыру үшін бастапқы бейіндік дайындық.
Негізгі оқу курсына дайындалу үшін бес пен он жас аралығындағы балалар дайындық топтарында оқи алады.
Бағдарламаларды игеру мерзімі-таңдалған мамандыққа байланысты бес-тоғыз жыл, оқыту қорытынды аттестаттаумен аяқталады.
Оқушыларды сыныптан сыныпқа ауыстыру оқу жоспарының барлық пәндері бойынша аттестаттау кезінде жүзеге асырылады.
Білім беру ұйымының педагогикалық кеңесінің шешімі бойынша инвариантты курс вариативті курс сағаттарымен толықтырылады.
Білім беру ұйымдары таңдау пәндерін таңдауда дербес. Бір оқушының таңдауы бойынша бірнеше пәнді оқуға рұқсат етіледі.
Оқу жоспарларында пәнді зерделеуге бөлінетін оқу уақыты тиісті міндетті және вариативтік оқу бағдарламаларының құрылымы мен мазмұнын әзірлеу кезінде ескеріледі.
Үлгілік оқу жоспарлары мен бағдарламалары әрбір оқу пәні (пәні) бойынша меңгеруге жататын білімнің, іскерліктер мен дағдылардың мазмұны мен көлемін айқындайды.
Оқу жүктемесі шегіндегі үлгілік оқу жоспарлары мен бағдарламалары білім алушылардың негізгі дағдыларын қалыптастыруды қамтамасыз етеді. Музыкалық білім алатын балалар үшін таңдау пәні жеке өткізіледі, топтық сабақ ұжымдық музыка бойынша өткізіледі.
"Арнайы аспап" пәні музыкалық білім берудің мазмұнын аспаптар бойынша анықтайды: фортепиано, скрипка, жеті – тоғыз жыл оқу мерзімі бар виолончель, аспаптар бойынша: домбыра, қобыз, бес – жеті жыл оқу мерзімі бар гитара.
Аспапта оқу процесінде табиғи мүмкіндіктерді ескере отырып, атқарушы өнердің негіздері бойынша білім мен біліктің көлемі қамтамасыз етіледі. Музыкалық – практикалық іс-әрекет дағдылары, орындаудың техникалық дағдылары, ұжымдық музыка жасау, музыкалық қабіЖылтер мен кәсіби бағдарлауды дамыту қалыптасады.
Кейінгі білім беру деңгейлерінде музыкалық оқытуды жалғастыру үшін оқыту мүмкіндігі беріледі.
"Сольфеджио" пәні музыкалық өнердің теориялық негіздерін және оқушылардың әртүрлі практикалық музыкалық іс-әрекеттерін зерттеу негізінде музыкалық есту қабіЖылінің, ритағының дамуын, оқушылардың жалпы музыкалық көкжиегінің кеңеюін анықтайды. Әр сыныпта "Сольфеджио" пәні бойынша оқу жүктемесінің көлемі аптасына 2 сағатты құрайды, дайындық сыныбында сабақтар аптасына 1 сағат көлемінде өткізіледі. Оқушылармен жұмыс түрі – топтық. Оқыту екі тілде жүргізіледі.
"Вокал сыныбы" пәні білім алушылардың табиғи қабіЖылтерін ескере отырып, музыкалық дамуды қалыптастыру бойынша оқу мерзімі бес – жеті жыл болатын балалардың музыкалық білім мазмұнын анықтайды: музыкалық есту, музыкалық - практикалық қызметке қажетті теориялық білім, вокалдық – интонациялық дағдыларды игеру, музыкалық сауаттылық пен музыканың элементар теориясын зерделеу, жеке әншілік дамуды қамтиды 3 кезең: дайындық, негізгі, ерте кәсіби бағдар. Вокалдық – интонациялық дағдыларды қалыптастыру, дауыстық аппаратты дұрыс пайдалану, музыкалық сауаттылық пен музыканың қарапайым теориясын зерттеу қамтамасыз етіледі.
"Хор әні" пәні жеті – тоғыз жыл оқу мерзімімен вокалдық – интонациялық және вокалдық – хор дағдыларын қалыптастыру бойынша балалардың музыкалық білім беру мазмұнын айқындайды. Жеке әншілік даму және ән мәдениеті, ұжымдық музыкалау дағдылары, әншілік аппаратты дайындау, әншілік орнату дағдылары, әншілік тыныс алуды дамыту, вокалдық дағдылар: вокалдық – хорлық есту, сүйемелдеусіз ән айту, көп дауысты ән айту, ансамбльде ән айту, музыкалық есте сақтауды, дикция мен артикуляцияны, хор импровизациясын, ритағын, эмоционалды және шығармаларды мәнерлеп орындау.
"Әлемдік музыкалық әдебиет" пәні білім алушылардың музыкалық-теориялық және зияткерлік дамуы бойынша жылдық жүктеменің 136 сағаты көлеміндегі балалардың музыкалық білім беру мазмұнын, танымдық іс-әрекеттің қажеттілігін айқындайды, ой-өрісін кеңейтеді. Музыкалық-практикалық іс – әрекетке және жалпы музыкалық дамуға қажетті музыкалық-теориялық білімнің белгілі бір деңгейін қалыптастырады.
"Қазақ музыкалық әдебиеті" пәні балалардың музыкалық білімінің мазмұнын жылдық жүктеменің 102 сағаты көлемінде айқындайды. Музыкалық – теориялық және интеллектуалдық дамуды қалыптастырады, оқушылардың есту тәжірибесін жинақтайды, музыкалық талғамға тәрбиелейді, ой – өрісін кеңейтеді, музыкалық – практикалық қызмет пен жалпы музыкалық даму үшін тарих пен музыкалық мәдениет саласындағы музыкалық-теориялық білімнің белгілі бір деңгейі.
"Аспаптық сынып" оқу жоспары
(фортепиано, скрипка, виолончель,баян,гитара) оқу мерзімі-5-7-9 жыл
№ |
Пән атауы |
Аптадағы сағат саны |
|||||||||
дайындық |
5 жыл |
7 жыл |
9 жыл |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||
11 |
Мамандық (аспап) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
22 |
Сольфеджио |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
33 |
Ұжымдық музыкалық пәндер (хор, ансамбль, оркестр) |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
44 |
Қазақ музыкалық әдебиеті 5 |
- |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
- |
- |
55 |
Қазақ музыкалық әдебиеті 7-9 |
- |
- |
- |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
66 |
Әлем музыкалық әдебиеті 5 |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
- |
- |
77 |
Әлем музыкалық әдебиеті -9 |
- |
- |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
88 |
Таңдау пәні (ансамбль, сүйемелдеу, парақтан ноталарды оқу, қосымша музыкалық аспап, вокал, музыка тыңдау) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Барлық сағат саны |
4 |
6 |
7 |
8 |
8/9 |
10/12 |
10 |
10 |
8 |
8 |
|
19 |
Сабаққа арналған концертмейстерлік сағат: фортепиано, баян, аккордеон, гитарадан басқа "арнайы сынып" (музыкалық аспап) пәні бойынша |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
10 |
Музыкалық топтардың сабақтарына арналған концертмейстерлік сағаттар (оркестрлер, хорлар, ансамбльдер және басқалар) |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
111 |
"таңдау пәні" пәні бойынша сабаққа арналған концертмейстерлік сағат |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
112 |
Хорлар, оркестрлер мен ансамбльдердің жиынтық жаттығуларына арналған концертмейстер сағаты |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
113 |
Хорлар, оркестрлер мен ансамбльдердің жиынтық жаттығуларына арналған педагогикалық сағаттар |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Барлық сағат саны |
3 |
4 |
4 |
4 |
4 |
6 |
6 |
6 |
5 |
5 |
- таңдау пәндерінің тізімі: ансамбль, сүйемелдеу, парақтан ноталарды оқу, қосымша музыкалық аспап, вокал, музыка тыңдау;
- мектеп оқушыларына ұсынылатын таңдау пәндерінің тізбесін оқу жылы басталғанға дейін мектептің педагогикалық кеңесінің пікірін ескере отырып, мектеп басшылығы бекітеді;
- таңдау бойынша пәндерге сағаттарды айқындау кезінде әкімшілік тиісті педагог кадрлардың және материалдық-техникалық шарттардың болуын назарға алады;
- таңдау пәні бойынша жалпы сағат санынан мектеп әкімшілігі топтық және жеке сабақтарға уақыт бөледі;
- оқушылар мен олардың ата-аналарының қалауы бойынша мектеп директоры оқушыларды таңдау пәндерінен босатуға құқылы, бұл ретте мектепте оқу ақысы өзгермейді; қалыптасқан сағат резерві мектеп басшылығының қалауы бойынша пайдаланылуы мүмкін;
- оқушылар бір (аптасына 1 сағат) немесе екі (аптасына 0,5 сағат) пәнді таңдауға құқылы;
- кәсіптік бағдарланған оқушылар үшін қалыптасқан сағат резерві есебінен таңдау бойынша бірнеше пәннен сабақ алуға болады;
- таңдау пәні шеңберінде оркестрлік аспаптарда оқитын оқушыларға фортепиано оқу ұсынылады;
- 5-7 сынып оқушыларының әрқайсысы аптасына 3 сағат ұжымдық музыканың әр түрлі түрлерімен айналысуы керек; хор мен оркестр сабақтарына аптасына кемінде екі сағат, ал бір сағатты ұжымдық музыканың басқа түрлеріне пайдалану ұсынылады.
Пәнге бөлінген уақыт оқу жоспарына сәйкес ұжымдық музыкалауға бөлінетін сағат шегінде ұжымның жұмыс жоспарына байланысты топтар, партиялар бойынша сабақтарға, еркін сабақтарға және жұмыстың басқа да нысандарына пайдаланылуы мүмкін.
"Аспаптық сыныптар"
оқу жоспарына ескерту
1.7-9 сынып түлектері оқу орнының толық курсын бітірген болып саналады және қорытынды аттестаттаумен аяқталады.
2.Кіші сыныптар 1-4 сыныптар, жоғары сыныптар 5-9 сыныптар деп саналуы керек.
3."Ұжымдық музыкалау" пәніне бөлінген сағаттар мектеп басшылығының қалауы бойынша мектептің педагогикалық кеңесінің хормен, оркестрмен және ұжымдық музыкалаудың басқа да түрлерімен айналысуға деген пікірін ескере отырып пайдаланылады.
4.Оркестр сабақтарын 5-сыныптан бастау ұсынылады. Қосымша топтар құрмай-ақ оркестрге қатысуға 4-сыныптың неғұрлым дайындалған оқушылары, сондай-ақ оркестрлік аспаптардың бірін меңгерген фортепиано бөлімінің жоғары сынып оқушылары тартылуы мүмкін. 8 және 9 сынып оқушылары хорға және оркестрге қатыса алады.
5.Музыкалық-теориялық пәндер пәндері бойынша топтағы білім алушылардың сандық құрамы 5-10 адамды құрайды. Оқыту екі тілде жүргізіледі. Мектептің педагогикалық кеңесінің шешімі бойынша 4-сыныптан бастап сольфеджио бойынша (5 адамнан бастап) кәсіби перспективалы оқушылар топтарын бөлуге болады. Хор топтарының сандық құрамы орта есеппен 12 адамды құрайды, оркестр және ұжымдық музыканың басқа түрлері бойынша – 8 адам. Аталған пәндер бойынша топтардың жалпы саны белгіленген норма шегінде олардың санынан аспауға тиіс.
6.Оркестр мен хордағы сабақтардан басқа, оқу жоспарына сәйкес айына 1 рет оркестрдің екі сағаттық жиынтық сабақтары және кіші және аға хорлар бөлек өткізіледі.
7.Мектепке бөлінген қаражат шегінде жалпы мектептік концерттер мен оқу-тәрбие процесін жетілдіруге бағытталған басқа да іс-шараларды дайындау үшін дайындық сағаттарын қарастыруға болады.
8.Оқу жоспарында көрсетілген педагогикалық сағаттардан басқа, мыналарды қарастыру қажет:
- Хорлар мен оркестрлердің жиынтық сабақтарын өткізуге арналған педагогикалық сағаттар;
- Концертмейстер сағаты.
Мектепке бөлінетін қаражат шегінде, оқушы оркестрін (ансамблін) толықтыру мүмкін болмаған жағдайда, сондай-ақ оқу-тәрбие процесін жетілдіру мақсатында осы адамдар үшін қолданыстағы Ережеде көзделген сағаттық ставкалар бойынша ақы төлей отырып, кәсіби Орындаушыны (мектеп педагогін) оркестрге (ансамбльге) қатысуға шақыруға жол беріледі.
"Аспаптық сыныптар"
(домбыра, қобыз)
оқу мерзімі-5-7-9 жыл
№ |
Пән атауы |
дай |
Аптадағы сағат саны |
||||||||
5 жыл |
7 жыл |
9 жыл |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||
1 |
Мамандық (аспап) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Сольфеджио |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
Этносольфеджио |
- |
|||||||||
4 |
Ұжымдық музыкалық пәндер (хор, ансамбль, оркестр) |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
5 |
Қазақ музыкалық әдебиеті 5 |
- |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
- |
- |
6 |
Қазақ музыкалық әдебиеті 7-9 |
- |
- |
- |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
7 |
Әлем музыкалық әдебиеті 5 |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
- |
|||
8 |
Әлем музыкалық әдебиеті -9 |
- |
- |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
9 |
Таңдау пәні (ансамбль, сүйемелдеу, парақтан ноталарды оқу, қосымша музыкалық аспап, вокал, музыка тыңдау) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Барлық сағат саны |
4 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10/12 |
10 |
10 |
8 |
8 |
|
10 |
Сабаққа арналған концертмейстерлік сағат: фортепиано, баян, аккордеон, гитарадан басқа "арнайы сынып" (музыкалық аспап) пәні бойынша |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
11 |
Музыкалық топтардың сабақтарына арналған концертмейстерлік сағаттар (оркестрлер, хорлар, ансамбльдер және басқалар) |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
"таңдау пәні" пәні бойынша сабаққа арналған концертмейстерлік сағат |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
13 |
Хорлар, оркестрлер мен ансамбльдердің жиынтық жаттығуларына арналған концертмейстер сағаты |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
14 |
Хорлар, оркестрлер мен ансамбльдердің жиынтық жаттығуларына арналған педагогикалық сағаттар |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Сағат саны |
3 |
4 |
4 |
4 |
4 |
6 |
6 |
6 |
5 |
5 |
- таңдау пәндерінің тізімі: басқа музыкалық аспап, ансамбль, музыка тыңдау;
- мектеп оқушыларына ұсынылатын таңдау пәндерінің тізбесін оқу жылы басталғанға дейін мектептің педагогикалық кеңесінің пікірін ескере отырып, мектеп басшылығы бекітеді;
- таңдау бойынша пәндерге сағаттарды айқындау кезінде басшылық тиісті педагог кадрлардың және материалдық-техникалық жағдайлардың болуын назарға алады;
- таңдау пәні бойынша жалпы сағат сомасынан мектеп әкімшілігі топтық және жеке сабақтарға уақыт бөледі;
- оқушылар мен олардың ата-аналарының қалауы бойынша мектеп директоры оқушыларды таңдау пәндерінен босатуға құқылы, бұл ретте мектепте оқу ақысы өзгермейді; қалыптасқан сағат резерві мектеп басшылығының қалауы бойынша пайдаланылуы мүмкін;
- кәсіптік бағдарланған оқушылар үшін қалыптасқан сағат резерві есебінен таңдау бойынша бірнеше пәннен сабақ алуға болады;
- таңдау пәні шеңберінде оркестрлік аспаптарда оқитын оқушыларға фортепиано оқу ұсынылады;
- 3-5 сынып оқушыларының әрқайсысы аптасына 3 сағат ұжымдық музыканың әр түрлі түрлерімен айналысуы керек; хор мен оркестр сабақтарына аптасына кемінде екі сағат уақыт бөліп, бір сағатты ұжымдық музыканың басқа түрлеріне пайдалану ұсынылады.
Пәнге бөлінген уақыт оқу жоспарына сәйкес ұжымдық музыкалауға бөлінетін сағат шегінде ұжымның жұмыс жоспарына байланысты топтар, партиялар бойынша сабақтарға, еркін сабақтарға және жұмыстың басқа да нысандарына пайдаланылуы мүмкін.
Оқу жоспарына ескертпелер
"Аспаптық сыныптар"
1.5-7 сынып түлектері оқу орнының толық курсын бітірген болып саналады.
2.Кіші сыныптар 1-2 сыныптар, жоғары сыныптар 3-5 сыныптар деп саналуы керек.
3."Ұжымдық музыкалау" пәніне бөлінген сағаттар мектеп басшылығының қалауы бойынша мектептің педагогикалық кеңесінің хормен, оркестрмен және ұжымдық музыкалаудың басқа да түрлерімен айналысуға деген пікірін ескере отырып пайдаланылады. Оркестр сабақтарын 3-сыныптан бастау ұсынылады. Қосымша топтар құрмай - ақ оркестрге қатысуға 2-сыныптың неғұрлым дайындалған оқушылары тартылуы мүмкін. Оркестр болмаған жағдайда оқушыларды әртүрлі аспаптық ансамбльдердің сыныптарындағы сабақтарға тарту керек.
4.Музыкалық-теориялық пәндер пәндері бойынша топтағы білім алушылардың сандық құрамы 5-10 адамды құрайды. Оқыту екі тілде жүргізіледі. Мектептің педагогикалық кеңесінің шешімі бойынша 3-сыныптан бастап сольфеджио бойынша (3 адамнан) кәсіби перспективалы оқушылар топтарын бөлуге болады. Хор бойынша топтардың сандық құрамы орта есеппен 12 адамды, оркестр және ұжымдық музыкалаудың басқа түрлері бойынша – 6 адамды құрайды. Аталған пәндер бойынша топтардың жалпы саны белгіленген норма шегінде олардың санынан аспауға тиіс.
5.Оркестр мен хордағы сабақтардан басқа, оқу жоспарына сәйкес айына 1 рет оркестрдің екі сағаттық жиынтық сабақтары және кіші және аға хорлар бөлек өткізіледі.
6.Мектепке бөлінген қаражат шегінде жалпы мектептік концерттер мен оқу-тәрбие процесін жетілдіруге бағытталған басқа да іс-шараларды дайындау үшін дайындық сағаттарын қарастыруға болады.
7.Оқу жоспарында көрсетілген педагогикалық сағаттардан басқа, мыналарды қарастыру қажет:
а. оркестрлердің жиынтық сабақтарын өткізуге арналған педагогикалық сағаттар;
b. концертмейстер сағаты;
8.Мектепке бөлінетін қаражат шегінде, оқушы оркестрін (ансамблін) толықтыру мүмкін болмаған жағдайда, сондай-ақ оқу-тәрбие процесін жетілдіру мақсатында осы адамдар үшін қолданыстағы Ережеде көзделген сағаттық ставкалар бойынша ақы төлей отырып, кәсіби Орындаушыны (мектеп педагогін) оркестрге (ансамбльге) қатысуға шақыруға жол беріледі.
Вокал сыныбы, дәстүрлі ән айту (ән айту)
оқу мерзімі-5-7 жыл
№ |
Пән атауы |
||||||||
дай |
5 жыл |
7 жыл |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||
11 |
Мамандық (аспап) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
22 |
Сольфеджио |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
Этносольфеджио |
- |
|||||||
43 |
Ұжымдық музыка (хор,ансамбль) |
- |
1 |
1 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
54 |
Қазақ музыка әдебиеті |
- |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
65 |
Әлем музыка әдебиеті |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
- |
|
76 |
Музыкалық аспап |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
87 |
Таңдау пәні (жалпы фортепиано, қосымша музыкалық аспап, вокал, музыка тыңдау) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
9 |
Барлық сағат саны |
4 |
7 |
8 |
11 |
11 |
11 |
9 |
9 |
88 |
"Арнайы сынып" пәні бойынша концертмейстерлік сағат (жеке ән айту) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
99 |
"Ұжымдық музыка" пәні бойынша концертмейстерлік сағат (хор, ансамбль және басқалар) |
- |
1 |
1 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
110 |
Сабаққа арналған концертмейстерлік сағат: "таңдау пәні" пәні бойынша |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
111 |
Хорлар мен ансамбльдердің жиынтық жаттығуларына арналған концертмейстер сағаты |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
112 |
Сабақтарға жиынтық жаттығуларға хорлар мен ансамбльдерге арналған педагогикалық сағат |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
Барлық сағат саны |
3 |
4 |
4 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
- - таңдау пәндерінің тізімі: музыка тыңдау, жалпы фортепиано, басқа музыкалық аспап, ансамбль;
- - мектеп оқушыларына ұсынылатын таңдау пәндерінің тізбесін оқу жылы басталғанға дейін мектептің педагогикалық кеңесінің пікірін ескере отырып, мектеп басшылығы бекітеді;
- - таңдау бойынша пәндерге сағаттарды анықтау кезінде мектеп тиісті педагогикалық кадрлардың және материалдық-техникалық жағдайлардың болуын ескеруі тиіс;
- - таңдау пәні бойынша жалпы сағат сомасынан мектеп әкімшілігі топтық және жеке сабақтарға уақыт бөледі;
- - оқушылар мен олардың ата-аналарының қалауы бойынша мектеп директоры оқушыларды таңдау пәндерінен босатуға құқылы, бұл ретте мектепте оқу ақысы өзгермейді; қалыптасқан сағат резерві мектеп басшылығының қалауы бойынша пайдаланылуы мүмкін;
- - оқушылар таңдау пәндерінің бірін таңдауға құқылы.
Хор сыныбы оқу мерзімі – 7- 9 жыл
№ |
Пән атауы |
дайын |
Количество учебных часов в неделю |
||||||||
7 жыл |
9 жыл |
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||
11 |
Хор |
2 |
3 |
3 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
22 |
Сольфеджио |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
33 |
Қазақ музыка әдебиеті |
- |
- |
- |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
44 |
Әлем музыка әдебиеті |
- |
- |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
55 |
Музыкалық аспап |
0,5 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
66 |
Дирижерлық негіздері |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
0,5 |
0,5 |
77 |
Таңдау пәні (музыка тыңдау, басқа музыкалық аспап, ансамбль) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Барлық сағат саны |
4,5 |
7,5 |
7,5 |
8,5 |
10 |
11 |
11 |
11 |
9,5 |
8,5 |
|
18 |
"Арнайы сынып" пәні бойынша концертмейстерлік сағат (хор әні) |
2 |
3 |
3 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
99 |
Сабаққа арналған концертмейстерлік сағат: "таңдау пәні" пәні бойынша |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
910 |
Хорлардың жиынтық жаттығуларына арналған концертмейстер сағаты |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
111 |
Сабақтарға жиынтық жаттығуларға хорларға арналған педагогикалық сағаттар |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Барлық сағат саны |
4 |
5 |
5 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
1.7-9 сынып түлектері оқу орнының толық курсын бітірген болып саналады.
2.Кіші сыныптар 1-4 сыныптар, жоғары сыныптар 5-9 сыныптар деп саналуы керек. Жоғары және төменгі сынып оқушыларынан тұратын Хор мен хор топтарын аға деп санау керек.
1.Музыкалық-теориялық пәндер пәндері бойынша топтағы білім алушылардың сандық құрамы 5-10 адамды құрайды. Оқыту екі тілде жүргізіледі. Мектептің педагогикалық кеңесінің шешімі бойынша 4-сыныптан бастап сольфеджио бойынша (5 адамнан бастап) кәсіби перспективалы оқушылар топтарын бөлуге болады. Хор бойынша топтардың сандық құрамы орта есеппен 12 адамды, оркестр және ұжымдық музыкалаудың басқа түрлері бойынша – 6 адамды құрайды. Аталған пәндер бойынша топтардың жалпы саны белгіленген норма шегінде олардың санынан аспауға тиіс.
3.Оқу жоспары бойынша хорға бөлінген уақытты хор бөлімінің жұмыс жоспарына сәйкес топтық және жиынтық сабақтарға пайдалануға болады.
4.Мектепке бөлінген қаражат шегінде жалпы мектептік концерттер мен оқу-тәрбие процесін жетілдіруге бағытталған басқа да іс-шараларды дайындау үшін дайындық сағаттарын қарастыруға болады.
5.Оқу жоспарында көрсетілген педагогикалық сағаттардан басқа, мыналарды қарастыру қажет:
а. таңдау пәні бойынша сабақтар өткізу үшін (музыканы, басқа музыкалық аспапты, ансамбльді тыңдау);
b. хорлармен топтар бойынша және жиынтық сабақтарға сабақтар өткізу үшін.
КӘСІПТІК БАҒДАР БЕРУ СЫНЫБЫ
оқу мерзімі-1-2 жыл
№ |
Пән атауы |
1жыл |
2 жыл |
|
1 |
2 |
|||
11 |
Мамандық |
2 |
2 |
2 |
22 |
Сольфеджио |
2 |
2 |
2 |
33 |
Ұжымдық музыка (хор, оркестр,ансамбль) |
2 |
2 |
2 |
4 |
Барлық сағат саны |
6 |
6 |
6 |
1. 8-9 сынып түлектері оқу орнының толық курсын бітірген болып саналады және қорытынды аттестаттаумен аяқталады;
2. Сольфеджио топтарының сандық құрамы орта есеппен 5-8 адамды құрайды.
Сөйлеу кемістігі бар оқушылар мектебі интернатындағы музыкалық-түзету сыныбы
Қазақстан Республикасының Білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасында білім берудің ұлттық моделін қалыптастыру қажеттілігі тұжырымдалған. Онда жеке тұлғаны тәрбиелеу, шығармашылық дамыту және кәсіби қалыптастыру ісінде шешуші рөл атқаруға арналған қосымша білімге маңызды орын беріледі.
Қосымша білім беру жүйесі балаларға өздерінің табиғи әлеуетін жүзеге асыруға мүмкіндік бере алады және беруі керек. Жалпы білім беретін мектептерді қоса алғанда, ұйымдар алдында білім беруді дамытудың мемлекеттік бағдарламасында,
Мектеп алдында оқыту мазмұнын сапалы жаңарту міндеті тұр: әрбір білім алушының да, тұтастай алғанда қоғамның да қажеттіліктері мен мүдделерін қанағаттандыратын білім беру бағдарламаларының әртүрлілігі есебінен қосымша қызметтер деңгейін арттыру. Қалыптасқан педагогикалық практиканы қайта бағалау, дәстүрлі орындаушылық шеңберінен шығу, қоғамның сұраныстарына жауап беретін проблемалық-іздестіру, Талдамалық қызметке ауысу қажет.
РШИ эксперименттік музыкалық-түзету сыныбы бірыңғай білім беру бағдарламаларының жиынтығы болып табылады. Педагогикалық мағынасы балалардың жеке ерекшеліктері бар дамуы үшін ең қолайлы жағдайларды қамтамасыз ететін, әр түрлі өнер түрлерін игеру қызметімен біріктірілген, олардың басым бөлігі музыкалық болып табылатын көркемдік тұтастық құрылады.
Музыкалық сабақтар-ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың ауызша және тіпті жазбаша сөйлеу сапасына түзетудің маңызды құралы. Оларды сөйлеуді дамыту сабақтарының жүйесіне қосу музыкалық дамуға да, ТНР бар балалардың сөйлеу және қозғалыс бұзылыстарын жеңуге де ықпал етеді. Музыкалық сабақтар психикалық процестерді дамытады-қабылдау, зейін, есте сақтау және ойлау, ақыл-ой кемістігі бар балалардың эмоционалды саласын дамытады. Арнайы вокалдық, логоритмикалық және музыкалық-моторлық сабақтарды ұйымдастыру сөйлеу қабілеті нашар балалардың қозғалыс сферасын, музыкалық-сенсорлық қабілеттерін, фонематикалық процестерін дамытуды және түзетуді қамтамасыз етеді.
Бағдарламада балаларды музыкамен, қоршаған шындықпен, сұлулыққа деген сүйіспеншілікпен таныстыру, олардың рухани әлемін байыту, қиялын, сезімін, эмоционалды жауаптылығын дамыту процесінде музыкалық-түзету тәрбиесі қарастырылған.
Ритмика және логоритмика сабақтарында олар студенттерді музыка арқылы эстетикалық тәрбиелеуге, олардың қимылдарын жетілдіруге бағытталған. Сөйлеудің есту қабілеті мен айтылу жағын дамыту. Балалардың эмоционалды дамуына, олардың көкжиегін кеңейтуге, қиялын, шығармашылығын дамытуға көп көңіл бөлінеді.
Музыкалық-ритақты сабақтардағы түзету және дамыту жұмысы музыканың өзара әрекеттесуіне, қозғалыстар мен ауызша сөйлеуге негізделген, өнер туралы идеялар қалыптасады.
"Музыкалық сауаттылық" бағдарламасы классикалық және заманауи музыканың тыңдалатын шығармаларындағы музыкалық экспрессивтіліктің сипатын, жанрын, қол жетімді құралдарын ауызша түрде анықтау қабілетінің қалыптасуына, музыканың мәнерлі және бейнелеу функцияларын түсінуге, сондай-ақ тыңдалатын шығармалардың атауларын, композиторлардың фамилияларын, музыкалық аспаптардың атауларын білуді көздейді.
Сөйлеу қабілеті бұзылған балаларға арналған хормен ән айту сабақтары оқу және емдеу құралы болып табылады. Бұл психикалық процестер мен жеке қасиеттердің дамуына ықпал етеді (зейін, есте сақтау, ойлау, қиял және т.б.). Сөйлеу аппаратының перифериялық бөлімдерінің қызметін қалыпқа келтіру (тыныс алу, артикуляция, дауыс қалыптастыру); сөздікті кеңейту және айтылу жағын жақсарту арқылы сөйлеуді дамыту (дыбыстық айтылу және нақты-әуезді жағы: қарқын, ырғақ, тембр, динамика).
Шулы оркестріндегі сабақтар-бұл метроритмикалық сезімді ғана емес, сонымен қатар балалардың ұсақ моторикасын дамытудың тамаша құралы. Ақыр соңында, бала дыбысты шығарып, оны тек есту арқылы ғана емес, қолдың күшімен де басқаруды үйренеді. Балалар есту әуендерін таңдай бастайды, бұл олардың сөйлеуін белсендіреді, өйткені сөйлеу есту музыкалық есту негіздерін құрайды.
Балалардың музыкалық аспаптарында ойнау жалпы дамуға, психологиялық процестерге – есте сақтауға, ойлауға, зейінге, ұсақ моториканың дамуына, есту қабілетіне, ақыл-ой қабілетіне, қозғалыс реакциясына ықпал етеді, бұл балалар үшін, әсіресе денсаулығы нашар балалар үшін өте маңызды. Ең алдымен, балалар музыкалық қабілеттерін дамытады: есту, ритақ сезімі, музыкалық шығармаларға деген қызығушылық пен назар күшейеді.
«Сөйлеу кемістігі бар оқушылар мектеп интернатындағы музыкалық-түзету сыныбының бағдарламалары жан-жақты дамуды қамтамасыз етуге мүмкіндік береді. Бағдарламада баланың физикалық және психикалық денсаулығын сақтау және нығайту, эмоционалдық әл-ауқатын, оң жеке және әлеуметтік дамуын қамтамасыз ету қажеттілігі қарастырылған. Бағдарлама оқу материалының жүйелілігі мен өзара байланысын қарастырады.
Сабақ формасы мен режимі:
Сабақтарды өткізу нысаны – ұжымдық.
Топтардағы сабақтың ұзақтығы-40 минут.
Топтағы балалар саны 8 адамнан аспайды.
Аптасына сағат саны-4
Оқу апталарының саны-34
Жылына сағат саны-136
Оқу мерзімі: 4 жыл
№ |
Пән атауы
|
Аптадағы сабақ саны |
|
||||
жыл |
жыл |
жыл |
жыл |
|
|||
1 |
Ритмика |
11 |
21 |
21 |
21 |
||
2 |
Музыкалық сауаттылық |
21 |
21 |
21 |
21 |
||
3 |
Хор |
21 |
21 |
21 |
21 |
||
4 |
Шулы оркестр |
21 |
21 |
21 |
21 |
||
5 |
Сағат саны |
44 |
44 |
44 |
44 |
||